tahun baru islam a.k.a maal hijrah

Assalammualaikum .

sekejap lagi ,da nak masok tahun baru dalam islam .maal hijrah .awal muharam kann .
macammacam azam lhaa ,macammacam dulu .
tapi macam banyak tak tertunai .tapi ade lhaa jugak tertunai .
tahun nyh ?
macam banyak jugak azam yang bagusbagus .
sbab akhirakhir nyh rase macam da jauuh menyimpang .
rase macam khilafnyee aku nyh .

dah lame ta solat jemaah .
dah lame ta bace mathurat .
da lame ta melawat blog2 n grop2 islam.
da lame ta bace postpost yang menambahkan iman .
da lame ta bace bukubuku islam .
terlekaa nye aku dengan duniawi kann ?

bila rase diri dah jauhh macam nyh .
baru rase nak ingat balik pesan cikgu hajar .
betapa risaunye beliau dengan aku n ganu .
bile taw kitaorang kat u .
takut kitaorang terlalai,terleka,terpengaruh .
terimakasiih cikgu .
jangan risau .insyaALLAH .
kami okayyokayy aje .
selagi masingmasing salingg mengingati

bila aku join satu event akhirakhir ny kat uitm .
rase macam dah lamenyee .
ta dengar nasyid .
ta selawat samesame .
ta jejak masjid uitm .
ta jumpa orangorang pakai tudung labuh .
terasa sangaat dahh time tuh .
lagilagi bila bez fwenz aku da bertudung labuh .
kerdilnye aku rase bila kat sisi dia .
apetah lagi bila ALLAH yang always perhatikann kite .
malu tak terkata .
terasa berkobarkobar nak berubah .

so .azam aku kali nyh ,adelahh .tak bole nakk mention kat sni .
nanty tak jadi plakk .tp insyaALLAH sikitsikit berubah lebaihbaik dari tiada perubahan kann .
samesame doa kita dapat berubah dan mengubah .selagi mampu (:

No comments: