AKU dan KAU ?

haa  . AKU dan KAU . nampak macam orang ta sopan kann bila panggil orang hanya berKAU berAKU saje ! tapi lumrah hidupkann .pernah lhaa mase zaman kanakkanak dlu ade lhaa sorang member aku kate 'ehhh ! dosa lhaa panggil KAU.AKU ' .haa ambik kau .kecikkecik dahh tahu dosa ke tak kann ? hii

tuh yang aku konfius kadangkadang .tapi aku jenis ta suke .ta gemar .ta nak .rase macam alaa .skema  kot .haha
aku lbih selesa berKAU berAKU dengan manusia kat sekeliling aku .haa tgok kat blog nyh pon aku masih gelarkan diri aku ,AKU !

nampak macam tak sopan .
nampak macam kurang ajar .
nampak macam tak sedap didengar .
nampak macam terlau kasar .

tapi bila kita fikirfikirkaan ? 
-bila akad nikah "AKU nikahkan KAU  bla bla bla "
-bila kita memohon doa "ya ALLAH ,AKU mohon KAU makbulkan doa AKU bla bla bla " 

kasar kah kita dengan ALLAH .
kurang ajar kah kita dengan ALLAH 
tak sopan ke kita dengan ALLAH 

 Tidak samasekali kann .KAU dan AKU hanya perkatan  .bukan berdosa .tapi skema kutt .haha .so lepas nyh dengan rela hati korang bleyh lhaa gunakan perkatan ini .tade raguragu lagi .padahl mnghadapi ILLAHI pon kita mnggunakn perkataan ni kaan ? 

No comments: