chintachintun (:

Assalamualaikum ,

haa .disebabkan  kebosanan melanda jiwaragakuu ,aku pon mengepost lhaa entri kat blog aku .tgok tajuk macam masyuk jek macam besh jek kann ? hahah ,saje bwat GEMPAK .sebab aku rase bile orang tanya tentang chinta,haty,perasaan,kapel bagai .seronok jek kann .haha e2 untuk mereka lhaa yang happy ending.
yang asyik kapelputus ,kapelputus .maknenya ALLAH ta redha korang ,hii (tade lhaa menmen jek) .

senanye bole ke ta kann KAPEL nyh ? suda terangtangtang kann t bole .HARAM !haa .tapi betul lhaa kate orang kann 'haty kita ny ALLAH yang pegang ' ta semestinya benda yang sama akan menerima kesan yang sama gak pada orang yang berbeza .kalau ALLAH na bukak pintu haty bilebile mase jek kann ? hehe (so samesame lhaa doa supaya ALLAH always bukak pintu haty ktekann .ameen)

haa .tapi pada masa yang sama aku nyh suke btol mnyokong orang yang kapel .hii .apedaa kaan ? aku doakn kawankawan aku yang kapel kawin lhaa kann ! (ameen) .aku ? humm .masih tade adam yang sesuai dengan aku lagi kutt .Diploma pon ta genggam lagi ,tade mase nakk mngejar chinta dunia lagi kutt .chinta ILLAHI jom kite kejar samesame .hee .(agak poyo plakk ) !

sebab ape HARAM nye cinta  ?
cinta sebenarnya tidak samasekali HARAM ,sebab kasihsayang ,cinta adalah fitrah manusia sejak azali lagi .cume kita sebagai manusia menjadikannya salah  .dalam islam tade istilah percintaan.Namun islam menyediakan sebuah proses perkenalan menuju pernikahan melalui proses yang disebut taaruf .jatuh chinta ta salah pon cara kita hargai chinta tuh salah .bole berlaku nya  zina kann .
-zina haty(bile sorangsorang jek mule lhaa teringat si dia) sape kat sini bole elakkan zina haty ??

<<-- katakata yang tajam  ,bisa ,mendalam (aku cilok dari novel hlovate .)
'jangan korang ingat seksi tuh lawa ,jangan korang ingat bawak perempuan kehulu kehilir aku tak tolak .Relationship bagi aku ade satu saje ending.Marriage .Aku tanakk bawa awek kehulu kehilir jadi teman sosial .daa kawan nanti nan perempuan lain jugak .Aku nak wife aku nanti yang tak pernah disentuh ,dipandanglelaki lain selain aku .Dan aku rasa tak patut aku buat camtuh gakpada manamana perempuan yang bakal jadi isteri orang jugak one day'
+haa .ayat dy memang bisakann .peringatan untuk aku dan semua kawankawan aku exspecially lelaki lhaa .

                                ' YA ALLAH, AKU JATUH CINTA'
YA ALLAH ,yang membolakbalikkan haty kami . .
selama ini aku tak pernahtahu bagaimana rasanya bercinta. .
namun ku berharap bila cinta hadir menyapaku ,
aku tidak kehilanganMU .

YAALLAH ,selama ini aku berharap ..
semoga dapat mencintai ..
orang yang memilikki cinta yang luarbiasa padaMU . .

YAALLAH ,selama ini aku berharap  . .
semoga dapat dicintai. .
oleh orang yang dapat mengarahkanku  ,
menuju keredhaanMU . .
pintaku YAALLAH ,
izinkanaku memiliki rasa ini .
hingga ia menjadi indah di dada kami ,
tanpa mengurangi rasa cinta kami ,
PADAMU (:

credit to :burhan sodiq .

4 comments:

dAk aDAb said...

kalo nk couple bleh, tapi jaga batas, no sms, no emel, no fb, no chat..haha..

jodoh mcm ajal..bila smpai seru, sampai masanya..kahwinla..ngeh2

Nazira Isa said...

haha yes my sister ! aku kawin nan kw samesame ahh .bole kann ? hii

Anonymous said...

hihi,, terbaik la post kw ni sayunk, aq suke :)

Nazira Isa said...

hee thanx lhaa hawa kew ??