hAte+Love

haa .jiwang ta pos ak kali ? hii tade lhaa tade kne mgena pon na jiwangkarat pon .ta reti lagi adew lhaa .haa , senanye aku na bercerita tentang hate+love=HLOVATE !

+penulis yang penuh dengan tekateki ,misteri
+aku sangaat suke nan novel dia .sangaasangaat !
+bagi aku novel H lhaa yang ta banyak mengarut macam adew stengah novel terlalu 'hiperbola'  rase nakk week jek bace .hehe
+novel H sarat dengan quote yang beshh , banyak potongan ayat alquran .
+dan aku rasa sedikit sebanyak akn mengubah hidup kalian law korang bace .hee ! (ade lhaa gakk merubah haty aku na jadi yang TERbaeek )
+sebab H jugak aku kenal Yahya ibn mu'adh , Harun yahya ,yang selama nyh aku pon ta pena ambk tw .huu

cukuplhaa sampai sini ak describe pasal H  ,na taw cane novel dy korang try lhaa bace .superawesome tw (^^).

latest hlovate's novel
-"the man who decided to change on twelfth hour dies on eleventh "
-cukupkah sekadar harta ,kerja dan keluarga  jadi sebab untuk berputih mata kalau itu hajat yang ta tercapai sebelum tinggalkn dunia ?
-cari purpose of life ,kene define dulu maksud hidup ,baru kite bole decide kite na hidup utk ape kann ? live well or live hell ? u choose .
versus can change our life ,180 degree
-'Eemaan is speech n action .it increase and decrease ,if your perform good deeds ,it increase ,if wrong it decrease.'
-"bukan mudah nak berubah ,dari tanpa arah ke sejadah ,dari tepi jalanan ke sujud menghadap Tuhan "
-better late than never but it's better to never be late
-solat+ibadat+hidup bersyarat+aurat+ikhtilat=domino effect
-perempuan kalau pakai long slevees ,tudung kebawah ,stokin kira ALIM kate sni .tapi kalau different GENDER ta terjaga same saje kann ? (peringatan utk diri aku sendri gak )
-lelaki kalau solat cukup tapi main bola nampak kepala lutut gak ,aurat jugak .keluar nan anak dara orang siap pegang tangan ,da kira 'baik' k ?

#hanya perkongsian dari novel yang aku bace .banyak mengubah hidup aku (insyaALLAH) samesame lhaa kite berubah .bukan senang na berubah kann ?aku ta sempurna .korang ta sempurna .semua ta sempurna .takde sape yang sempurna kann !.

 !شكرا جزيلا الله









2 comments:

dAk aDAb said...

bru ak taw HLOVATE
tu gabungan HATE + LOVE .. kui2

Nazira Isa said...

aku pon same ,haha .baru bape hari aku tw .hii