Share Ilmu jom (:

Assalammualaikum and haii .

Kat sini aku na share sikit ilmu kann yang baru aku dapat dari Ustaz F .Ustaz CTU aku .benda ni aku tau ramai dah tau, ramai yang ta tauu gak .dan ramai dah taw tapi buat-buat dan ambik taktahu .#macam aku juga .

15 maksiat yang menurunkan bala iaitu peristiwa akhir zaman kini :

  1. Artis disanjung-2 maknenya korang terlalu mengIDOLA kan seseorang retis sampai nak mengagungkan-2 mereka .
  2. Muzik banyak dimain dari ayat-2 quran.contohnya kat Malaysia sendiri LEBIH BANYAK konsert -2 nyanyian ,pertandingan menyanyi bagai .tapi hanya 45% sahaja yang menganjurkan ceramah, forum ,pertandingan tentang Islam.
  3. Generasi akhir zaman(zaman kita) menyalahkan generasi zaman dahulu(zaman para sahabat Nabi).
  4. Harta negara dimonopoli oleh orang atasan.
  5. Amanah dijadikan sumber keuntungan.
  6. Zakat dijadikan hutang ..maknenya orang kaya yang banyak harta tidak membayar zakat sebaliknya menggunakan harta mereka kepada sesuatu yang tidak perlu dan menjadikan zakat sebagai hutang.
  7. Suami menturuti kehendak isteri that mean queen control.
  8. Anak derhaka kepada ibubapa.
  9. Menjauhkan dirinya dari bapa.
  10. Suara ditinggikan dalam masjid maknenya ketika azan kita lagi menguatkan suara kita dan menguatkan volume muzik LEBIH dari suara azan.
  11. Menjadi ketua satu kaum yang terhina daripada mereka.
  12. Seseorang yang dimuliakan kerana ditakuti akan kejahatan mereka .
  13. Arak di merata-2 tempat
  14. Kain sutera banyak dipakai oleh kaum lelaki
  15. Manusia menjadi makluk lain.
okayy ,ni semua apa yang aku salin dan aku dengar sendiri dari mulut Usta tuh .aku just na share agar kita same-2 dapat pengetahuan baru .dan benda-2 kat atas for sure memang banyak berleluasa kat negara kita sendiri even kita negara Islam kerana perhaps kita hanya Islam pada nama bukan pada syariah, ajaran, etc.

Lastly, aku na shre something pasal rambut .tadi guys class aku before buat presentation bagi tazkirah pasal RAMBUT PANJANG BAGI LELAKI .aku tidak berniat na bercerita kat sini just agak SHOCK bila ustaz aku kate kita tidak boleh ikat rambut time solat both of guys n girl .TERKEJUT kann ? sebab ustaz kate tuh fe'el syaitan ! k .that's ALL .

Renung-2kan lhaa dan selamat beramal serta berkongsi ilmu (:

No comments: