2012 ?

Assalammualaikum and hi readers :)

  Mula-2 bila dunia masuk 2010 , agak tidak percaya . Bila masuk 2011 semakin tidak percaya . Now, 2011 dah sampai ke penghujungnya , 2012 will coming soon . Dalam hati berkata-2 :

'Wujud ke 2012 ni ?'
'Dah 2012 makin lama dunia ni , makin dah nak akhir zaman'
'2012 ? Mungkin dunia terakhir kita ? '

  Currently thinking ! Takut , cuak nak hadapi 2012 . sangaat . sangaat . Sebab bila ingat 2012 , teringat movie 2012 . yeaah ! Itu hanya movie semata-mata , kalau kita percaya memang tesesat jalan , terpesong agama . ye lhaa percaya pada benda yang bukan ketentuan Allah , Kiamat ? bukan manusia , bukan doctor , bukan saintis , bukan pakar ilmuwan yang menjadikann nya . so , mereka tidak layak sama sekali nak katakan 2012 , PENGHUJUNG DUNIA , right ?

  Okayy , 2012 again . Semakin takut dengan dunia kita . Dunia yang makin lama , makin kebelakang aqidah , Iman tunggang langgang , Islam hanya sekadar nama , Sampai sudah tak tahu halal atau haram sesuatu perkara . Tapi alhamdulillah , bagi sesetengah pihak yang try nak berubah ke arah yang terbaik , yang try ke sesuatu yang lebih mendekatkan diri pada Yang Esa , yang try nak share ilmu untuk menjadikan yang lain lebih baik . Okayy , kat sini dengan jujur-2nya . aku tidak sempurna , dan sudah semestinya aku pun tidak layak nak berkata-kata tentang halal atau haram , Tapi sebagai manusia , aku just nak share apa yang perlu .

   Sebab aku sendiri takut tengok manusia zaman sekarang termasuk aku sendiri . Sebab terlalu leka , terlalu lalai , terlalu asyik dengan dunia yang pinjaman semata-2 . Dan bila 2012 nak dekat aku terasa tak lama lagi Allah akan tarik nikmat ni semua . Tak lama lagi . Sumpah Takut , takut pada hati . takut pada mulut yang hanyaberkata-2 . Tapi nak ubah ? InsyaAllah , kita buat same-2 selagi mampu . Semua orang tidak sempurna , aku tak sempurna , korang tak sempurna .Tapi kita semua ada akal dan fikiran , cuma hanya perlu pandai memilih yang mana betul atau tidak :)

Aku ambik kat fesbuk . credit to kawan aku . 
   
 
  Semoga 2012 akan kekal berpanjangan agar kita same-2 dapat tambahkan keimanan dan amalan . Peace no war . selamat tahun baru :D


No comments: