Minggu pertama

Assalammualaikum W.B.T


Alhamdulillah esok jumaat bermakna genap seminggu untuk minggu pertama untuk semester 5 yang baru bukak tirai . Alhamdulillah setakat ini lecturer semua masih okay lagi. Tak sampai tahap nak menangis . Eheh. Mungkin sebab takdapat segala assignment lagi. Tapi seriously this semester dah nampak ke-tough-an subject. Yeaah semester ni banyak mengira dari membaca. 3 subject mengira . Account, Costing and Taxation. Taxation susah nak score dorang kata . Then ada Law and Marketing. Law again . *smile*

Minggu pertama, biasalah bila belajar masih tak sungguh'2 . Fikiran ni melayang kemana even muka bukan main focus kat lecturer. Cewaah. This is Me . zzzzz. Okeeh, inn shaa Allah next class Account taknak macamtuh lagi nanti tak faham. Takut T-T. Dan this semester last ambik Subject BEL . Critical Thinking kodd semester nih. Mana tak kritikal aku dalam class tadi but so far everything was going smoothly. Alhamdulillah .

Kolej? Status aku masih tergantung. NR bukan Illegal bukan. Legal apetah lagi. Rayuan masih dalam proses . Lepas 2 minggu nanti dapat resultnya sebab katanya ada budak second intake masuk . Harapnya taklah tercampak kat bilik yang aku duduk sekarang sebab aku nak stay kolej lagi this semester. Semester depan kalau dapat rumah sewa yang harganya berpatutan bolehlah aku duduk luar. Jeles woo classmates semua duduk rumah sewa . Haha. Boleh belajar masak lagi tuh. Independent sangat kan. Ehh papehal korang doakan kami dapat kolej tau :') * begging*  Ameen .

Dan minggu ni aku tak balik sebab baru satu minggu bertapak kat sini. Huwaa. Ramai balik kodd . Yelah. Buku account tertinggal, buku costing pun sama.So, aku pinjam dulu buku roomate aku. Okeeh. Weekend nih nak siapakn account dan buat revision balik disebabkan tadi kat class entahpape yg aku faham . Law pun nak baca chapter one sebab harituh just go through macam tuh je then Costing pun sama. Esok ada class Taxation dan aku terasa macam ada homework je. Kena hard untuk taxation lah . 

Last but not least, Tahniah untuk kawan'2 aku yang dapat 4 Rata. Bila aku dah mention 'kawan'2' that means  lebih 2 orang. Huhu . Proud of them. Alhamdulillah tak sia'2 usaha mereka dan aku berterima kasih sangat atas segala ilmu dan tunjuk ajar yang kami kongsi bersama. Terima kasih ya Allah kurniakan shabat seperti mereka . Ilmu itu sangat berat dan Penat . Aku nak pegang kata'2 lecturer Taxation. Sebab itu kita kena study hard untuk dapatkan satu ilmu itu. Inn shaa Allah, Allah will ease everything . Ameen . And thank you God that 'We' became more and more close from before eventhough our distance become so far. You know what the best for me :) . I do love HER so muchh . 

No comments: