Cerita Sedih

Assalammualaikum W.BT.
Ini entry sedih . Sedih untuk diri sendiri jelaah. Banyak sebab aku sedih sebenarnya . *menangis* . Wehh ni dah masuk minggu ke2 jejak Melaka, dan aku bercadang nak jugalah blaah tak nak lepak sini bila weekend . Tapi disebabkan sebab'2 yang tak boleh langsung nak elak akhirnya aku decide duduk je sini untuk weekend kali nih lagi. Previous entry aku bagitahu aku duduk kolej sorang'2 tak balik tapi this weekend hambek kau satu bilik, satu level, satu kolej semua tak balik. Nak dijadikan ceritanyaaa ....
First reason, Class aku hari jumaat start lepas solat jumaat dan habis hampir Asar. Class Taxation. Aku pernah mention juga kat previous entry hari Jumaat aku habis class lambat. Ingat lecturer nak tukar schedule tapi lecturer kat setakat nih kita still class pada masa & hari yang sama . Remuk jantungkuu wehh. Lepasni mungkin berpuluh kali aku fikir bila nak balik rumah. Actually kitaorang nak change class buat malam tp lecturer kata nak bulan Ramadhan nanti nak tarawih segal payah. Point taken. Setuju. So, sehingga ke minggu ini tiada perubahan untuk class Taxation hari Jumaat. Menangislah keluar air mata hijau, kuning, merah pun still kena pergi class Cnaad . Ha Ha .

Second reason,Kolej. Okayy previous entry again aku ada cerita kolej aku masih tiada status tetap , illegal bukan legal apetah lagi. Rayuan lah kodd title Kami. Sabtu pagi ada event kolej. First event kolej for this semester. Dan semalam ada meeting kolej MT kolej dah warning awal2 siapa yang rasa'2 status pun macam tenggelam timbul je kat kolej ni jangan nak berani'2 lah skip event kolej . Pehh. Sentap sikit ahh. Baru nak raise hand bagitahu tak nak join event this saturday. Angan'2 jelaa Cnad. Dahlah result kolej taktahu, event plak taknak pergi . *ketuk kepala* Sedar  diri sendiri sebelum orang lain sedarkan :|

Third reason, aku HOMESICK. Haa, hambek kau aku tulis semua guna capital letter. Korang'2 ingat korang je homesick, aku even umur dah boleh jadi bini orang ada juga perasaan Homesick. Aku pun manusia wehh . sob sob sob. Aku nak balik rumah jugaaa :( Ingat AnisMs dengan Afini je homesick aku pun samalahh -.- . Semenjak dua menjak ni macam homesick je. Bosan duduk sini agaknya , makan pun macam tak teratur je . Duhhh. Sumpah rindu rumah, rindu TV kat rumah, Ha Ha, dan rinduu Najmi. Waaa . Lamanya tak jumpa dia, nasiblah alat komunikasi dapat bantu kami berhubung. Ni tak balik mungkin dalam 1 minggu, 2-3 kali call mak. Kalau ada kredit laah. hee .

Forth reason, jumaat ni bersamaan 21June time maghrib ( act aku tak sure masa dia ) , my one and only sister akhirnyaa jejak sini, Malaysia setelah 4 tahun bertapak di bumi Anbiya. Dan aku? Aku kat mana lagi kalau bukan kat Kolej kayangan Tun merah. Sigh. How I wish I can be there with her , together after years we are not seeing each other. Okaii . Tunggang terbalik ayat. Tapi tolonglaah dah lama kodd cita'2 aku nak tunggu dia kat Airport . Ni kalau dia Terbaca mahu terharu . Kah kah . Sebenarnya inilah reason paling utama aku nak balik rumah. Aku nak sama'2 dengan family aku ambik dia kat Airport. Lepak sana. Haihhh . Takde peluang lahtuh. Redha jelah. Memang aku dah pasrah habis ni . Baru acah2 nak tangkap gambar troli bag dia kononya macam orang balik haji tuh. Hahaha . Niat salah memang padan muka laah XP
This is ME .

Don't cry because it over but keep smile because it happened. La tahzan inna Allaha ma'ana.
Nak dijadikan cerita sedih laptop ni boleh plak mati time aku update entry. Laptop dah season kann . Bye.

2 comments:

AnisMS said...

Hee, kau HOMESICK eh? Hahaha.

Nazira Isa said...

Ingat kau je homesick . Aku pun ada perasaan juga .haha