Semester paling tough

Assalammualaikum W.B.T and hi guys !
Tak tahu kenapa aku rasa semester ni panjang sangat . Banyak sangat dengan masalah dan tak pernah berhenti dari masalah . Lepas satu masalah satu lagi timbul . Actually aku kena join Team Building under Kumuda Club tapi aku tak join. Yes ! Aku bukan suka suka atau sengaja tak nak join apetah lagi aku ni tak suka nak menyusahkan orang & bagi orang marah. Miza, Im really really sorry sebab tak dapat join korang . Last minutes plak , mesti dia marah sangat. Taktahu nak explain macam mana lagi dengan dia :'(

Dan semester ni juga lah banyak dah airmata habis. Dah kering pun rasanya. Assignment Bel lepas satu, satu plak ada kerja . Sekarang dah start buat assesment 2 role play about problem that usually occured in our company. Biasalah kalau takde kena reject bukan Bel namanya. First attempt dah kena rejected sebab lectr kata our situation tuh too common . Hmmph, tak kesah pun kena rejected asal dia tak melenting depan kitaorang sudah. Alhamdulillah dia okay harituh. Then kami pun buat lagi sekali. And guess what pukul 6.40a.m Jumaat itu baru aku dapat lelapkan mata then pukul 8a.m dah bangun sebab ada class pagi. Sakit kepala tak payah ceritalah kan, rasa macam dah give up habis nak belajar untuk this semester. Tapi Allah marah orang yang cepat putus asa, Cnad :')

Ni belum masuk cerita pasal kolej lagi, macam macam lah berlaku sebenarnya. First thing pasal kecurian tapi alhamdulillah dah selesai. Pasal lain lahh banyak and I don't really know what happened actually kat Uitm aku sampai semua sibuk bercerita sini sana siap jadi trending topic kat twitter. Selagi aku percaya Allah ada disamping kita and Allah akan sentiasa jaga kita in shaa Allah everything will be going okay. Yassin,solat,doa,ayat kursi jangan pernah tinggal,. Allah baru nak uji sikit tapi kita dah melatah. Iman kita mana perginya kann . *self reflection*
Satu lagi benda baru yang aku belajar untuk semster ni , KAWAN . Alhamdulillah aku tak pernah tersalah pilih kawan. Ketawa bersama, menangis bersama. Yess, this semster lebih banyak menangis bersama. Thankss sangat kat korang yang sentiasa ada kat sisi aku. Bak kata Intan, kita kann Buddies takkan terpisah. Yess, kita memang takkan terpisah dunia & In shaa Allah di akhirat juga . Aku sayang sangat kat diorang. Dan sesuatu telah berlaku, Serious aku sendiri tak boleh terima . Be tough guys! . Cnad sentiasa ada untuk korang . Lupakn kisah hitam .Allah tarik nikmat ada hikmahNya. Harap semuanya baik baik saja . Kita Kawan jadi everything we will share together .bukan setakat ilmu tapi semuanya :) Macam macam berlaku, kita buat baik kat orang salah. Kita percaya sangat kat orang pun salah . Jadi bila orang dah buat jahat kat kita salah ke kita balas balik ? Memang salah tapi entahlahh speechless. Aku harap kitaorang semua dapat jadikan pengajaran tentang hal ni. Susah lah kalau kita dah bagi onehundred percent kepercayaan kat orang , orang tikam belakang kita. Okay, memaafkan memang berat tapi melupakan mungkin takkan pernah . Bukan aku yang rasa semua nih tapi kawan aku. Berat mata memandang lagi berat bahu memikul . Semoga awak tabah, wahai sahabat ! 


YaAllah aku percaya pada perancanganMu, aku percaya pada segala qadha& qadarMu.
YaAllah jangan jadikan dugaan begini semakin melemahkan kami, tapi biarkanlah kami semakin terus dekat denganMu.
YaAllah semoga kehidupan kami kembali seperti biasa,kembali tersenyum gembira tanpa terus melupakan nikmatMu
YaAllah sesungguhnya kami tidak kuat, Iman kami sentiasa lemah jadi tolonglah Kuatkan Iman Kami . 

No comments: