Segala yang terlintas .

Assalammualaikum W.B.T 

Firstly, aku tak tahu kenapa aku tulis entry pasal nih, tapi sebenarnya aku memang dah lama nak tulis benda nih cuma aku tak berapa nak berani . Okay, sejak akhir akhir nih aku adalah stalk beberapa and tengoklah beberapa juga kawan kawan lelaki sekolah aku. I mean my boy-friend 'kawan lelaki' sekolah Samone . Sila jangan salah faham, bukan stalk tuh maksudnya aku usha segala bagai tentang dia . Aku just salute and respect to them . Nak tahu kenapa aku rasa diorang sangat bagus sebab segala kata kata tak kisah lah tweet ke status facebook ke semuanya bagi aku tk sia sia . 

Bila kita tengok balik, mana ada lelaki zaman sekarang yang umur macam aku 20tahun nak fikir pasal politk lagi apetah lagi nak kaji pasal agama . Okay, seriously aku rasa diorang bagus. Bila diorang selalu ambik tahu perihal current issue kat Malysia ni and yeahhh benda itu semua yang aku tk pernah terfikir & terlintas kat fikiran nak fikir. Tengok, aku bangga betul bila diorang macamtuh. Barulah boleh gelar ex-Samone (sekolah agama) . Semua dah besar-besarkann kawan-kawan. Pemikiran pun dah besar sampai kalau nak tengok diorang buat joke pun melibatkan politik . Opps, sorry actually tk nak story banyak pasal politik kat sini, Scary maa :3 Sekali lagi aku nak kata , ini takde kena mengena dengan hati & perasaan ye, harhar . Aku just suka cara diorang bawak diri and in shaa Allah semuanya akan jadi bakal Imam yang terbaik. I hope *big smile*

Kadang kadang aku tertanya-tanya kenapa lah lelaki boleh berfikiran macamni, semua benda diorang fikir. Fikir pasal negara, agama, politik,ilmu and semualah. Ohh, jealous much to them . Then, Yeahh . Bila fikir balik, lelaki dikurniakan 9 akal & hanya 1 nafsu tapi perempuan sebaliknya, 9 nafsu & 1 akal . Alhamdulillah, sepatutnya aku bersyukur sebab banyak hikmahnya Allah kurniakan kita macamni. Sebab itulah perempuan ni tak boleh nak jadi pemimpin & bakal ketua keluarga or apa- apa ketua sebab kita ni dikurniakan 9 nafsu. So, mungkin segala keputusan yang kita bakal buat akan melibatkan nafsu. So that's why segala tanggungjawab, ketua, bakal Imam lelaki sebagai pemimpin dan yang patut buat segala keputusan adalah lelaki, sebab meraka hanya dikurniakan 1 nafsu dan boleh berfikir dengan 9 akal . Dan sebab itulah lafaz talak jtuh kat tangan lelaki bukan ? hee .

Perempuan pulak dilahirkan lebih beremosi sebab bila sedih menangis, bila marah menangis, walhal bila gembira pun menangis. Hati perempuan ni lembut sebab itulah dia dikurniakan 9 nafsu. Dan siapa kata tanggungjawab wanita ni kecik je. Cuba kita tengok tanggungjawab ibu kita, senang ke ? Mengandung,melahirkan,menjaga,mendidik . Sama je taraf kesusahannya . Hee . Fuhh, aku just tulis apa yang terlintas dalam fikiran aku. Then, kalau nak tambah apa yang terkurang silakan . So, kali ini entry aku  agak serious, sedikit ilmu barangkali :) Sharing is caring, right? 

P/S : Aku rindu sangaat zaman sekolah menengah, rindu samone juga :D . Rindu magnificent7 batch 93.Rindu classmates 5IbnuSina .Paling rindu Cikgu Hajar & Ustzah Mas .

No comments: