Ujian lagi

Bismillahirrahmanirrahim .


'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa ( dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa) 'Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau tersalah . Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Allah janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami, ampunilah kami dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir '  ( Al Baqarah : 284-286)

Hampir give up . Seriously , kenapa eh ? Iman aku tk cukup kuat . Assignment itu hampir buat aku putus asa , tapi bila fikir balik Allah tkkan bebankan umatnya . Sebab tuh aku kena fikir positif tentang semua itu lagi lagi lect. Yes ! Lect tuh susah nak consider sikit. Payah . Ramai kena reject company -.- Tipu lah kalau aku kata kitaorang takde 'mengata' dia memang ada , Rasa bersalah banyak . Sebab taktau kenapa aku rasa layanan lectr tuh dekat kelas aku okay je . Takde nak marah sangat . Totally okay . Alhamdulillah . Member  aku siap baca 'doa lembut hati ' supaya lectr okay . 'Ya latiff" - selawat ni boleh lembutkan hati . Aku amalkan nih je tadi kat dalam class . Scary punya pasal .

Itulah sebenarnya yang penting kita kena bersangka baik , sebab kalau kita bersangka baik . Alhamdulillh perancangan Allah , siapa yang tahu bukan . Iman asyik ingatkan aku 'Lect. kita baik '. Itulah ayat dia and sekarang aku nak fikir positif . Positif cnad :) . Hee tadi walaupun improved product kami kena reject , seriously aku tk rasa nk marah tapi nak gelak je . Boleh lectr buat lawak pasal product kitaorang .Hmmph tapi still masih clueless nak ambik company mana . Susah nak dapat Board of Director company sebab itu private . 

'Ya Allah permudahkanlah urusan kami '
'Semoga kami sentiasa tabah walau sebanyak mana dugaan'
'Ya Allah semoga segala yang berlaku ada hikmahnya '
'Always trust that Allah never leave us alone. Remember this Cnad ! '

*Semester ni sangat tough . Kena ada hati dan iman yang kuat nak hadapi . 'Please pray the best fr me and my friends ' Semoga ada hikmah atas segalanya.

No comments: