Sudah jatuh ditimpa tangga

Bismillahirrahmanirrahim .


Sudah jatuh ditimpa tangga, malang tidak berbau , sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna, nasi sudah menjadi bubur . Ehh ? Habis semua peribahasa yang aku belajar time darjah 6 keluar . Ini lah nasib aku . Eceeh apesal lah semester nih aku asyik mengenang nasib , nasib yang agak unlucky. Ohh , sila jangan merungut Cnad . Dugaan itu namanya . *sigh* . Guess what ? Semalam aku hangout nk beli tiket balik mid term break , punya lah tk sabar sabar nk melepak kat rumah time cuti sekali pak cik yang jaga tiket tuh kata 'dik tiket jumaat and sabtu nk balik Klang habis ' . Perggh , mana taknya terkejut mak jenab lah aku . Mid term break woo tk kan aku nk jadi mak guard kat Kolej tun merah kodd time cuti . Alhamdulillah lah aku teringat tetiba yang Ganu selau beli tiket kat Melaka Central bila desperate. So, dipendekkan cerita aku beli tiket balik dr MC ke Klang pukul 430 ptg . Okay, ni baru tangga yang pertama aku cerita .

Okay *angkat kaki melangkah tangga kedua* . Yelaa kata jatuh ditimpa tangga ,mestilah banyak tangga . Okay merepek *ignore me* . Ni aku nk bagitau handphone aku hilang *serious mode* . This is not fairytales story okay. Ini reality weyyh . sob sob sob . Ceeh penipu je , haha . Padahal aku punya lah cool sampai Wani kata , kenapa aku tk sedih sebab bagi Wani handphone nih macam nyawa dia . Eceeh mesti bangga Wani aku letak nama dia :P . Okay , sambung cerita sedih aku . Actually aku pun tk sure kat mana tertinggal , tercicir or terjatuh sebab balik je kolej sedar dh hilang. Takpe lah maybe bukan rezeki aku kali nih . Mungkin bila Allah tarik nikmat aku yang nih Allah nk ganti dengan yang lebih baik contohnya nak kasi aku Ipad, blackberry , samsung yang latest model ? LOL . Sila jangan perasan lah Cnad . Hmmph , yang penting semua number orang aku tk ingat . Seriously since aku bertapak kat Lendu nih aku dh tk hafal number orang . Sorry guys *wicked grin*

*tangga ketiga* Ehem, macam biasalah tk lain tak bukan kat sini lah aku nk mengumpat . Opps bukan lahh . Haha , Aku nk story pasal assignment Bel aku yang aku pun tktahu apa cerita sekarang . Setelah aku, Intan dengan Iman berhempas pulas selama 5 hari 4 malam XD . Yess, dah email lectr tapi tk dapat any respond from her :'( Ni yang makin nervous nih . Aku pun dah hampir give up seriously, tuh lah aku malas nk fikir pasal handphone entah ke mana, Biarlah . Maybe lectr terima company kami sebab itu Allah tarik handphone aku . Barangkali :) Ameen . Aku tk kesah pun pasal handphone tuh yang penting lectr Bel aku yang baik hati approve company geng aku, Farah, Arul and Aliff . Kesian lah kami *muka satu sen* Ya Allah semoga segalanya dipermudahkan , in shaa Allah .

Aku percaya semua ini ada hikmahnya , Ada hikmahnya Cnad so jangan risau okay . Please keep your smile :) . Sebab bak kata Iman 'ni baru lectr tk terima assignment itupun dh macam apa , tapi kalau belum lagi Allah tk terima amalan kita ' . Yess, ayat Iman sangat terasa di hati . Semoga diri kami ni tabah untuk semester nih, mudah mudahan . Ammen .

Don't lost hope when you are in need
Have faith in Allah 
Have faith in Him
So please be tough and please be strong
With all His love you can't go wrong . 
-UNIC .






No comments: