Disebalik rindu

Assalammualaikum W.B.T



Masa degree ni aku rasa aku banyak sangat merungut. Banyak sangat sampai aku rasa, aku bersyukur boleh kira berapa kali.

Aku merungut tak cukup masa study.

Aku penat.

Aku tak larat nak hadap degree.

Aku fed up dgn assignment bertimbun.

Aku stress dgn cara lecturer degree ni mengajar bla bla bla.

Tapi yg paling banyk kali aku ulang, aku rindu diploma.

Aku rindu diploma, berapa puluh kali juga aku merungut macamtuh.


Sampai satu tahap, aku fikir. Apa yang aku rindu sangat kat diploma.

Apa yang beza sangat degree- diploma sampai aku asyik ulang'2 dalam kepala aku rindu diploma.


Sebenarnya aku rindu 'MASA' .
Masa yg aku boleh peruntukkan utk ke taman syurga, utk lebih konsisten dlm bertemu Allah.
Masa yg aku ada untuk sembang dgn kwn'2 pasal ilmu akhirat.
Masa untuk jejak masjid.
Masa di mana fikiran aku Syurga, akhirat, niat hidup, niat belajar.
Aku rindu itu semua tanpa aku sedar.


Dan, aku salahkan degree sebab aku kekurangan Masa untuk buat semua tuh.
Aku kekurangan masa untuk pergi ke taman syurga walaupun banyak sgt flyers tampal kat blok kolej.
Aku kekurangan masa untuk fikir pasal akhirat sampai aku asyik lupa je tajdid niat belajar :'(

Sedih.


Terlalu banyak merungut sampai lupa nak buat semua tuh. 

Doa, usaha dan tawakal.

Dan yang aku tahu kekurangan masa. Allahu. 


Khilaf sangat. Lagha banyak. Dosa bertambah lagi. Allah.


Ya Allah, Kau tetapkan lah hati kami untukMu. 

Amin ya Rabbal alamin :') Doakan aku. Doakan kawan kawan aku juga. 

Aku nak syurga bersama. 


No comments: