sekilas

Assalammualaikum W.B.T


Alhamdulillah Test Ent went well.
Sebelum test Ent tadi, aku lepak library dengan Iman & paan.
Biasalah kalau dah lepak, bukan focus kat buku tapi lebih banyak bercakap.
Tapi kali ni bercakap sesuatu yang aku rasa sangat bermakna. Yang aku rasa dah lama aku nak luahkan nak cakap benda benda macamni. Time tuh rasa macam tak nak berhenti dr bercakap je. 
Kesian kat diorang ah tak dapat nak study sangat.
Banyak benda aku tanya, rungkai, tanya dan tanya dengan iman.
Dan aku rasa gembira sangat dengan perkongsian ilmu itu. Tanpa perancangan, Allah nak kasi pahala senang je. Syukur alhamdulillah.
Aku cerita kat Iman apa yang aku banyak keliru dan semualah. Masing masing meluahkan.
Seriously,bakal rindu masa itu. Memang dah rindu pun.

'Rasa macam nak baca alquran setiap masa je' - Iman
'Belajar akademik tu kiranya macam tuntut ilmu Allah juga '-Paan
'Kalau boleh aku nak semua kawan kita ada kat dalam dewan ceramah tuh.' - aku

'Ya Allah moga Kau lindungi sahabat sahabat aku, dan moga kami sentiasa dibawah nauganMu'
'Ya Allah semoga aku sentiasa mencintaiMu dan merindui Rasullullah'

Teringin nak duduk satu bulatan, bercerita tentang kemanisan hidup di akhirat. 

Istiqamah. senyum

No comments: