Segala galanya nak share

Assalammualaikum . zzzzzzz .


Hohoii, lama tak jejak sini . Nama je cuti semester konon nak update entry banyak banyak . Haha . Berapa kerat je entry aku update cuti nih . Okay fine. Cuti semester ni lama lagi hoii. Lama lagi derr , tapi tahap kebosanan dah tk mampu ditampung . Hampir 1 minggu Allah tarik nikmat kesihatan alhamdulillah dah bertambah sihat . Ni semua demi kekuatan aku nak jumpa member2  aku lah ni. Haha . Tapi sayangnyaa, tiket hanya ada pukul 10pagi hari sabtu ni. Jadi, bye bye . Haha . Macam tk dapat nak spend time togather je kat PWTC . Kalau ada jodoh kita jumpa lah kat sana korang *sad face*

By the Way, doakan segala perancangan & perjalanan aku dipermudahkan . Inn shaa Allah . Misi aku satu je. Aku nak jumpa Rahma :( Huuaa . Sebab aku dah janji nak jumpa dia, no matter what by hook or by crook sebelum dia bertapak balik kat Kedah . Ceeh, lepasni entah lagi berapa tahun nak jumpa mereka *deep sigh* . Sebelum terlupa, May is coming and today is a first day of May . Perasaan dah bercampur baur kalau masuk bulan May . Macam macam nk kena tempuh ni . Result itu, result ini . YaAllah permudahkanlah segalanya . Doa dan tawakal je yang penting . 

Jeles much bila ramai yang dah grab ANTHEM wooo. ANTHEM , latest novel Hlovate . Kat Pwtc dah sold out weyhh. Aku sekadar mampu baca sinopsis sikit demi sikit je kat fesbuk Hlovate pastu save cover page novel tuh . Haha . Nampak tak aku macam tkde life betul cuti ni X) . Pity me . Lpastuh dah berulang ulang aku ulang episode RM . Bosan tak bosan , RM juga yang boleh buat aku ketawa . So apa ada hal kalau ulang berjuta kali pun. Dan lagi satu aku dalam process mengulang balik novel Hlovate. Ni lagu satu benda yang aku boleh ulang tanpa ada kebosanan . haha . Lifeless betul .

Desperate nak ANTHEM .

Haaa, ni nak masuk zon bahaya . 5.5 hari mengundi . Biasalah kalau dah nak dekat hari mengundi lagilah banyak orang nak berkempen sana sini. Fuhh, memang aku tk layak lagi nak mengundi tapi aku dalam diam2 ada lah juga ambik tahu , dah member aku kat twitter dok bertweet benda ni, kat rumah parents pun berdebat pasal politik, kat tv tak payah cerita laah. Habis cerita semua takde . Lesap . PRU punya rancangan sapu habis . haiyaaa . Memang aku 2 minggu tuh berchenta habis dengan politik . Ni belum sentuh bab gaduh sana sini, fitnah sana sini, janji sana sini, manifesto hiperbola lagi . Semua sebab nak orang pangkah mereka lah . Fuhhh. Cukuplaa smpai sini kang salah cakap naya je aku lepak lokap . haha . Kidding . Satu je nasihat aku, dah dapat tanggungjawab tunaikan segala janji , pikul betul betul tanggungjawab . Ingat. Allah tanya nanti kat Akhirat. Itu yang penting dan jangan pernah mainkan agama sebab politik . Aku paling tak suka sebab aku takut kita tersalah nanti boleh jatuh kafir. okbai . 


Doa untuk rakyat bukan pengundi saja.

Last but not least, aku nak satu je . Aku nak Malaysia yang aman lengkap dengan segala kemudahan serta didikan agama , kurangkan konsert sana sini yang tak perlu. Membangun ke arah kecemerlangan Islam. Inn shaa Allah . Dunia dah akhir zaman. Sama samalah kita perbaiki yang perlu dan buangkan yang tidak perlu . Selamat Mengundi Rakyat Malaysia *big smile*


Gambar ni aku ambik dari tweet Faris. Gambar atas pun sekali. Tq .
















No comments: