Dugaan

Assalammualaikum W.B.T





Pernah rasa marah?
Pernah rasa depressed?
Pernah rasa down?
Pernah rasa diri sendiri tak guna?
Kita manusia. Tak kan pernah terleps dari semua perasaan tuh.
Kuat mana pun iman kita, akan goyah juga bilamana ujian datang.
Aku pun macam tuh. Aku lagi mudah jatuh .
Jatuh air mata bila ada dugaan walaupun tak berat mana.
Jatuh segala semangat .
Jatuh segala perasaan .
Jatuh . Jatuh . Jatuh.
Sungguh aku lemah. Aku tak kuat bila ada ujian.
Tapi aku percaya semua yang berlaku atas perancanganNya.
Satu je. Time dugaan macamni ingat Allah. Ingat Allah.
Ada sebab kita diuji macamni. 
Mungkin kafarah dosa.
Mungkin untuk menguji keimanan kita.
Mungkin Allah nak melihat sejauh mana kita terus berhubung denganNya . 
Mungkin juga kita dah jauh denganNya . Tersentak kat sini.

YaAllah jagalah hati kami dari segala penyakit hati,
YaAllah jagalah hubungan baik kami antara manusia dan juga denganMu,
YaAllah Kau berikanlah kami kekuatan atas segala ujianMu ini,
YaAllah Kau peliharalah dan teguhkanlah Iman kami . 
Amin Ya Rabbalalamin.

Bila aku tengah takde mood, mesti aku susah nak senyum.
YaAllah, aku tknak macamni. Aku harap kau suburkanlah senyuman di bibirku.
Dan aku harap, aku akan sentiasa jaga hubungan baik sesama manusia . Ameen. 
Self reflection. Self reminder. 

Sesungguhnya Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum kecuali mereka sendiri mengubah keadaan jiwanya .( Surah Ar-Rad : 11)

Have faith in Allah, have faith on Him.
So please be tough and please be strong,
With all His Love you can't go wrong - UNIC.


SELF REFLECTION IS THE BEST WAY .

No comments: